Heb jij een tatoeage op je lichaam? Volgens bijwerkingencentrum Lareb kan een eventuele vaccinatie tegen het coronavirus bij mensen met tatoeages leiden tot een zwelling en/of jeuk. Lareb ontving al elf meldingen hiervan.

De personen die zich meldden, kregen na hun vaccinatie last van jeuk, pijn en roodheid. De klachten kwamen niet alleen voor bij tattoo’s op armen, maar over het gehele lichaam.

Onthulling: Coronavaccin leidt tot klachten bij personen met een tatoeage

De complicaties begonnen binnen een paar uur, tot zes dagen na de vaccinatie en duurden maar liefst een dag tot wel drie weken.

Pfizer/BioNTech

Zeven van de elf meldingen zijn afkomstig van mensen die een coronavaccin kregen toegediend van Pfizer/BioNTech. Dit is in Nederland het meest gebruikte vaccin. Twee personen meldden zich na inenting met AstraZeneca en de andere twee na een spuit met Moderna.

BEKIJK OOK  Bill Gates waarschuwt de wereld voor nieuwe dodelijke virusvariant

Lareb Infecties laat in het midden hoe het kan dat er een huidreactie ontstaat in een tatoeage na toediening van het vaccin omdat men het simpelweg niet weet.

”Infecties, bepaalde medicatie en onderliggende aandoeningen kunnen klachten wel uitlokken. Dat een klacht gemeldt wordt na een coronavaccinatie, wil niet zeggen dat het vaccin ook daadwerkelijk de veroorzaker van de klachten is.” Maar vreemd is het natuurlijk wel.


Like it? Share with your friends!