Barbecuen doe je? In elk geval niet in een woning. Dat was blijkbaar bij een gezin uit Dordrecht niet helemaal doorgedrongen. De familie, die een huis betrekt aan de Kappeijnse van de Coppelloweg, is onwel geworden na het grillen in eigen woning.

De hulpdiensten rukten vanmorgen massaal uit nadat er een melding binnenkwam van de bewoners dat zij zich ziek voelden. Ze dachten zelf aan een koolstofmonoxidevergiftiging. Uit onderzoek is echter gebleken dat het ‘slechts’ gaat om voedselvergiftiging.

Gezinsbarbecue in woning loopt uit de hand, iedereen onwel

Je vraagt je af waar het misgaat in de denkwijze van mensen, maar dat is weer een ander verhaal. Een woordvoerder van de brandweer zegt: ”Een meting in de woning wees uit dat er geen sprake was van koolstofmonoxide. Het ging dus om een voedselvergiftiging, mogelijk door verkeerd vlees. Het is gelukkig met een sisser afgelopen.” De bewoners zijn behandeld door de huisarts.