Het helpt bij je spijsvertering

Een betere buikgezondheid is essentieel voor het voorkomen van darmkanker en andere problemen, zoals winderigheid en constipatie. Wandelen kan helpen om de dikke darm te normaliseren, door de darm letterlijk in beweging te houden.

Het zorgt voor strakkere spieren

Als een persoon vet verliest in het lichaam, worden de spieren zichtbaar en strakker. Dit kan worden bereikt door 10.000 stappen per dag te zetten. Omhoog lopen, of een interval aanbrengen in de wandeling, kan ook op andere delen in het lichaam de spieren versterken. Dit kan allemaal als vervanging dienen voor je work-out in de sportschool die dag. Wandelen is veel rustiger voor het lichaam, dus je hebt minder last van spierpijn en er is geen hersteltijd nodig, waardoor je continu kunt blijven wandelen.

Het zorgt voor stevige gewrichten en botten

Een stijf en pijnlijk gevoel kan worden verminderd door elke dag 30 minuten te wandelen. Sterkere gewrichten, blessures voorkomen en zelfs botverlies verminderen zijn goede manieren om je lichaam gezond te houden. De Arthritis Foundation raadt aan om te wandelen, zodat je gezonder en comfortabeler in je lichaam zult zitten.

Het verlicht de rugpijn

Sporten en oefeningen met een hogere impact kunnen de rug beschadigen. Maar oefeningen met een lagere impact, zoals wandelen, kunnen rugpijn verlichten door het bloed goed te laten circuleren rond de ruggengraat. Dit, en het versterken van flexibiliteit en je houding, kunnen alle rugpijn verhelpen.

Het zorgt voor een gebalanceerde geest

In je eentje of met anderen wandelen kan je stemming verbeteren en stress of angst verminderen. Het is zelfs gebleken dat het depressie reduceert bij mensen.

Genoeg reden om voortaan 30 minuten te gaan wandelen. Tag een vriend, vrienden, zus, broer of iemand anders om elke dag samen te gaan wandelen. Het is goed voor je gezondheid!

Wat vind jij? Reageer hieronder